måndag 17 januari 2011

Mot strömmen

Det verkar som om jag är emot strömmen idag. Har nämligen läst i flera tidningar att idag är den deppigaste dagen på hela året. Detta skulle bero på att det är januari, julen är slut, mörkt o grått, långt kvar till lön och att det är måndag. Men för mig har det varit precis tvärtom.
Vaknade o mådde betydligt mycket bättre än innan, det gick snabbt o smidigt till jobbet, dagen på jobbet flöt på otroligt bra, min vapendragare Jessica va tillbaka o kvällen här hemma har gått i samma sköna tecken. Så för min del så är det långt ifrån den deppigaste dagen.

kärlek

Måste berätta om min sötnos. Hon badade nämligen nu på kvällen innan det va läggdags. När hon badat klart så åkte pyjamasen på. Trots att hon hade pyjamasen på sig så ville hon ha handduken svept runt sig. Så satt hon i soffan när det va dags för vällingen o när jag skulle bära in henne till sängen så ville hon inte släppa handduken. Den ville hon helt enkelt bli nerbäddad med. Och inte nog med det... hon ropa på mig senare, typ 45 min efter att hon somnat (?) o när jag kom in så stod hon med handduken i högsta hugg o när jag fråga henne om jag skulle bädda om henne så la hon sig ner o drog upp handduken. Hon är lite knäpp men världens sötaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar