torsdag 15 mars 2012

Blir galen

Storyn om klänningen fortsätter....
Fick ju besked igår om att dom inte kan leverera min klänning på utsatt tid, dvs för en vecka sedan och att det tar fyra veckor innan jag kan få den. Efter många mejl fram o tillbaka så erbjöd dom att jag skulle få tillbaka mina pengar men då stå utan klänning. Jag svarade inte på det mejlet, kände att jag inte kunde ta ett beslut igår. Och idag så hittade världens bästa syster en likadan klänning som fanns på lager i en annan butik. Glad i hågen så beställde jag där och dom garanterade en leverans inom två veckor. (Vågar inte riktigt tro på det förens klänningen är här men den skulle iaf skickas med DHL och gå och spåra) och nu på kvällen så mejlar jag tillbaka till killen som jag mejlade med igår och nu håller han på och bråkar om att jag inte ska få tillbaka mina pengar och att han nu kan ordna så att den kommer om tre veckor. Fortfarande tre veckor försent. Han vägrar att betala tillbaka mina pengar och jag blir galen. Det är inte en massa tusen som det handlar om men jag har inte lust att betala för två klänningar och definitivt inte när jag har rätt att häva köpet enligt konsumentköplagen (som dom inte verkar kunna för fem öre). Jag vill bara ha mina pengar!
Den jävla nörden som jag mejlar med också skickar med ett dokument med positiva omdömen. Vad hjälper dom mig? Jag är ju allt annat än nöjd. 

Jävla skit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar