torsdag 19 december 2013

Jullov...ja tack

Sista dagen för Lovisa på dagis för i år och det har vi firat med att ta upp granen, dricka julmust o ätit lussebulle, eller russinbulle som Lovisa säger. Först fick jag vara med och klä granen men efter ett tag så kommer kommentaren - Mamma, du kan gå och sätta dig och vila nu. Jag kan göra det här själv från henne. 
Jag fattade piken och satte mig ner och tittade på henne när hon höll på. Fick även tillsägning om att jag skulle låta bli att sjunga med i jullåtarna. Lovisa uttryckte sig såklart lite fint om den saken - Mamma, låt henne få sjunga själv. Ha ha ha hon är ju för rolig, även när hon säger till mig så där. 

Imorgon hoppas jag på sovmorgon av båda döttrarna men det är kanske att hoppas på för mycket. 
Kvällen kommer i alla fall innehålla en massa mys, för då kommer Freja och Olivia hit för taco kväll och mys.  
Dags att sussa kudde nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar