onsdag 4 december 2013

Mage

Till en början så vill jag bara säga att jag är högst medveten om att det bara va åtta veckor sen vår lilla älskling kom till världen, det vill säga att för åtta veckor sen så låg jag här i sängen med en monster mage. Åtta veckor är inte lång tid om man inte är kändis o ska stå på scen tre dagar efter förlossning, ta tuben till förlossningen eller ha gått ner alla kilon på två veckor utan man är en vanlig dödlig människa, som jag. Snurrigt det blev där men som sagt åtta veckor är inte speciellt lång tid för en sån som mig men herregud va jag längtar till att kunna dra igång seriöst med träningen, till att kunna svettas ordentligt och bygga upp kroppen igen. Magens tillstånd just nu är ju inte mycket att hänga i julgranen kan jag ju säga. Tänkte faktiskt på det i lördags när vi gjorde gipsavgjutning av Linneas fina mage att det skulle va kul o göra en efter att man fött också dvs i mitt tillstånd nu. Se skillnaden. Nu är ju magen bara nån form av deg ha ha ha men på fredag ska jag på återbesök hos barnmorskan och ska be henne hjälpa mig att kolla magdelningen. Gäller ju o träna rätt så att formen av gravidmagen försvinner.
Dags att sluta snacka och sussa istället. Oddsen att Ebba sover lika bra i natt som igår vågar jag inte lita på. Igår sov hon nämligen mellan midnatt o strax efter 6, åt lite o somna sen om fram tills det va dags för dagis. Om vi gillar det.... We love it!!!!

Puss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar