torsdag 14 januari 2010

Barnvakt

Idag blev det en spännande kväll. Har nämligen varit barnvakt till Olivia och Freja då
Marcus å Marie ville gå på bio.
Glas i hågen så åkte jag ner till dom å busade med båda en hel del innan det va dax att natta Freja. Freja brukar bara dricka sin flaska med välling och sen slumra in gott. Men tror ni hon ville göra det ikväll eller. Nope... eller hon somnade in bra men precis när jag å Olivia skulle fika så hörde vi hur hon påkallade uppmärksamhet. Olivia trodde det va nappen som ramlat ut å jag studsa upp. Fick en mindre chock när jag kom upp för trappan å såg att lampan lös i hennes rum. Öppnar dörren å då står Freja där glad och pillar på lampknappen. Hon har alltså lyckats tända lampan. Släcker lampan å lägger henne ner men det ville hon inte. Fick kämpa lite men sen så ville hon till slut ligga ner åtminstone. Hörde sen i barnvakten att hon låg å jollra en liten stund men somnade om till slut.
Det komiska är att sen pratade jag med Mathias å Lovisa ville inte heller sova. Å sen ringde syrrans kille å inte heller Hampus ville sova. Är det nåt speciellt med ikväll eller? Varför vill inte dom snälla barnen sova som dom brukar göra?

En sak som slog mig när jag höll på med Freja va att jag tidigare "gnällt" att Lovisa nu kan sätta sig upp om hon inte vill sova. Men det är ju ingenting jämfört med Freja som ställer sig upp. Å den rackaren är ju snabb på att resa sig upp också. En lärdom rika å en jag fick ju spela Wii också. Hi hi

1 kommentar: