måndag 25 januari 2010

Blir så förbannad

Vet att jag sa det redan igår men blir så förbannad på kommunen (kalla mig gammal om ni vill).
Fattar inte hur det kan vara så svårt att hålla trottoarer och små vägar rena från snö. Det behöver inte va barmark men jag tycker ändå att man kan kräva att det ska kunnas gå på trottoaren och gå på små vägar. Det har inte snöat nämnvärt på drygt 3 veckor så det kan inte vara så att dom
inte hinner med utan det måste ju handla om nånting annat. Det är ju så förbannat tråkigt att gå ut å gå när det nästan krävs att man har en snöplog monterad fram på vagnen.
Är det verkligen meningen att det ska va så?
Idag när jag skulle gå ut å gå å sen ner till öppna förskolan så kändes det som om vi va ute på bergsvandring för det va den ena kullen efter den andra som vi fick försöka studsa över. Det är ju tur att Lovisa numera sitter fastspänd i vagnen. Annars hade hon skumpat ut ur vagnen ett antal gånger. Har faktiskt bestämt mig för att mejla till kommunen och gnälla lite. För det känns ju inte som om snön kommer försvinna imorgon direkt.

Nä nu är det slutgnällt. Avslutar med något fint.

Detta möts jag av nästan varje morgon. Snacka om att få energi
Så underbar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar