tisdag 26 januari 2010

Underbara FK

Den 27:de imorgon och dags för den lilla "lön" man får varje månad. Glad i hågen surfade jag in på FK:s hemsida för att kolla hur mycke det blev den här månaden. Tyvärr så va det inga glada besked jag möttes av. Jag får bara ut för 5 dagar och det mina vänner är inga stora pengar om vi säger så. Ringde direkt till dom för att höra vad som blivit fel å
möttes av "Du är placerad i kö och är nummer 184." Kändes så där men det gick faktiskt ganska snabbt. Ett plus till dom men tyvärr så möttes jag inte alls av någon trevlig och serviceminded tjej när jag väl kom fram.
La till och med fram det så att det kanske va mitt fel men hon erkände att det va
deras fel men att jag skulle få pengarna så snart mitt ärende va handlagt. (Varför dom va tvungna att handlägga det en gång till fick jag aldrig svar på.) Frågade när jag kunde räkna med att få resterande pengar men fick bara svaret "När ditt ärende är klart." Sen om det va om två dagar eller om två veckor kunde hon inte svara på. När jag sa att mina räkningar ska betalas nu och inte om två veckor så svara hon bara att det va ju knepigt. Behöver jag säga att jag höll på, eller kanske redan blivit tokig då?! Det är ju tur att man har en bättre hälft som kan täcka upp och sen är det väl bara till och hoppas att pengarna kommer ögona böj.
Men tills dess tar jag emot alla bidrag som ni vill ge.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar