onsdag 6 januari 2010

Projekt Tvättstuga

Nu har vi återigen tagit upp projektet Tvättstuga. Det har legat lite i dvala den senaste tiden, man måste ju få ork å hinna med allt annat så här runt jul. Men nu är det slut på lat dagarna. Medan Mathias och Lovisa va hos hans föräldrar så va jag nere i blivande tvättstugan
å spacklade, torka av väggarna å slipa. Gick ner när det va ljust ute å efter en liten stund, tiden gick fort, så va det becksvart ute och kvällen va här. Hann med en del i alla fall men mycke spackling å städning är kvar innan vi kan börja måla väggarna å sen lägga in golvet.
Men men nu är vi på gång. På fredag ska Lovisa sova hos mamma å pappa å då jäklar ska vi köra järnet. Inte en lugn stund får det bli. Vill så gärna bli klar med den nu.
Både för att slippa jobba med det å för att äntligen få en fin å organiserad tvättstuga (snacka om vuxenpoäng att längta efter nåt sånt).

Appropå vuxenpoäng.... i veckan så skaffade jag så att jag kan köra självscanning på Maxi. Vet inte riktigt om jag gilla det. Allt tungt kommer ju i slutet å det vill man ju ha i botten på påsen och alternativet att ha allt sånt i samma påse känns inte som nån bra lösning heller
men vi får se hur det blir. Får prova några gånger till å se om man hittar
nåt bra sätt som passar en. Annas kör vi på den gamla vanliga stilen. Funkar bra det också
tycker jag. Nu får det va slut med vuxenpoäng, nu ska jag hångla med Mathias! Ha ha

2 kommentarer:

  1. Du har ju inte rätta snitsen när du handlar. Du får ju ha olika kassar så löser det sig bättre. Ett litet tips från coachen. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja men jag hade olika påsar men bröd å grönsaker tex kommer ju före mjölk å andra tunga saker. Ja ja hittar nog nåt bra sätt till slut.

    SvaraRadera