fredag 16 oktober 2009

Lite tankar

Det här med barn.... finns ju många tankar där för alla. Å det finns nog lika många olika åsikter om hur man ska göra i vissa situationer som det finns människor. Å egentligen finns det väl inget rätt å fel utan alla får göra som dom själva vill, man gör det som passar sig själv och sitt barn. Men jag tror, oerfaren som man är att det går att påverka hur ens barn blir och vad som funkar. Det kanske inte visar sig med en gång men jag tror ändå på att rutiner funkar och lönar sig i längden. Men dock får ju inte rutinerna va så starka att endast det funkar. Att dom absolut inte får ruckas. Min åsikt. Sen tror jag även på att när barn blir tillräckligt stora att dom ska ta, dra och undersöka allt som finns i ett rum att man redan från början börjar tjata om aja baja och inte röra. Jag vill verkligen inte att vi ska behöva rensa bort allt som finns i hennes nivå eller ännu värre att när man är borta ska behöva städa bort saker hos någon annan. Det är nämligen nåt som jag själv har svårt för. Tycker det är jobbigt när folk kommer hit å när dom sen går får man leta reda på fjärrkontroller, ljuslyktor, blommor och andra saker man har framme. Man kan åtminstone ta fram alla saker i såna fall när man går. Gillar inte att behöva leta i sitt eget hem.
Kommer säkert va skit jobbigt och man kommer säkert komma på sig själv med att ställa bort vissa saker ibland men jag lovar mig själv att jag verkligen ska försöka att inte göra så. Det är mitt mål.

Ps: Självklart så ska saker som kan va farliga för barn plockas undan. Det är en självklarhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar