torsdag 15 oktober 2009

Sömn, sömn sömn

Vilken klasskillnad på dagarna det kan vara ibland. Igår va det tufft att heta Jessica och va en riktigt pigg å alert mamma. Trött i ögonen och otroligt seg i kroppen. Men idag vakna jag som en ny människa. Så underbart.
Mathias jobbade hemifrån på fm, överdrivet seriös enligt mig då han gick upp kl 6 och börja jobba men jag ska inte klaga för det betydde att han gav Lovisa mat och stoppa ner henne i bingen igen å jag kunde gott sova vidare. Sen vaknade inte lilla skruttan förens klockan va närmare nio och å det va helt okej även för mig att gå upp då. He he he. Fatta vad lite sömn kan göra med en människa, eller bristen på sömn kan göra. Blir ju helt trasig som människa utan sömn. Nästan så att jag tror att såna som håller på med dåligheter har taskiga sömnproblem och därför blir våldsamma, aggressiva och inte har alla penslar i burkar. Borde kanske få ett gäng sömnpiller utskriva så att dom blir som människor igen. MER SÖMN ÅT FOLKET!

Dagen annars har varit otroligt lugn. Som traditionen bjuder så har jag städat idag. Behöver bara gå en rond med dammsugarn å sen är det beboeligt här igen. I alla fall fram till söndag typ. Eftersom det är utlyst som krigszon nere i vår källare så kommer jäkligt mycke damm upp och efter typ två dagar så ser det ut som om man inte har städat på flera veckor. Men men tänk va fint det kommer bli där nere sen. Längtar.
Nä nu ska jag komma in i matchen å göra i ordning väskan för babysimmet. Sista gången för denna kurs och idag ska dom tydligen bada med flytväst. Ska bli kul.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar