måndag 26 oktober 2009

Nån som såg helgen?

Det känns som om den här helgen bara försvann. Ganska mycket som hände å plötsligt så va helgen bara borta. Nån som såg den?
Å även idag så har dagen försvunnit utan att jag märkte det. Åkte ner å lämna Lovisa hos hennes farmor i morse för att sedan bege mig in till stan å lite shopping på utförsäljningen av Mateus porslin. Så fina saker å det blev några fat å skålar för min del. Efter att ha stått i kö i drygt 1 timme å sen typ 20 min inne i affären så va det hem till Lovisa å sen fika med Yvonne. Lovisa hade skrattat och underhållit och när det va dax för promenad så hade Yvonne lagt ner henne i vagnen för att sen springa upp å byta byxor. När hon kom ner igen så hade Lovisa somnat utan ett knyst. Varför händer inte detta hemma hos oss på dagarna? Kan hon redan va så gammal att hon vill jävlas med sina föräldrar? =D
Just det här med att dagarna bara försvinner är lite märkligt. Innan Lovisa kom så kunde jag (utan att skryta) göra flera saker på ganska kort tid och ändå känna att det gick ihop och inte va "stressigt" men nu känns det som om en sak är alldeles lagom. Ska flera saker hända på en å samma dag så känns det lite "stressigt" och nästan lite okontrollerbart. Märkligt hur livet förändras av en sån liten underbar varelse. Imponerande faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar