torsdag 22 oktober 2009

Spöken?

Börjar starkt fundera på ifall det finns spöken eller onda andar inne i Lovisas rum på dagarna. Visst idag på fm så somnade hon relativt smärtfritt men sover då bara 30 min å garvar sen när man kommer in. För min del så får hon gärna va vaken men när man ser på henne (ögonbrynen blir alltid röda när hon är trött) att hon är ap trött så vill man ju att hon ska sova. Men men fm gick som sagt bra ändå. Hon lekte på golvet i köket medan jag fixade lite där. Sen när vi åt lunch så börja hon klia sig i ögonen igen å bara satt där. Tänkte att jag skulle tajma in det perfekt å gick å la henne i sängen. Men icke sa nicke. Då vakna hon till å blev som en ostbåge. Även fast hon inte kan prata så är jag helt säker på att hon säger nåt i stil med "Jag vill inte sova.Ta mig härifrån" Hoppade i kläderna å la henne i vagnen. Somnade efter två kvarter.

Finns det spöken eller onda andar å finns dom då i Lovisas rum? Funderar starkt på att vädra ut ordentligt, dansa nån dans som tar bort spöken och sen möblera om i rummet. Skulle det funka? Kan hon då börja sova i sin säng även på dagarna?

Om det finns spöken i Lovisas rum så måste det va bebisspöken för dom ligger nog redan å sover när vi kommer med henne för natten. För då är det sällan några problem.

//Spökmorsan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar