onsdag 14 oktober 2009

Vilken natt

Puh...inatt har inte varit en natt som jag vill ska återkomma. Skruttan har ju blivit snorig igen och med det kommer sömnsvårigheter. Det märkliga är att när hon vaknar på natten så är hon inte ledsen utan ligger å jollrar högt. Nästan som om hon sjunger för sig själv. Går man in till henne så tystnar hon och somnar in igen men så fort jag gick ut igen å precis lagt mig i sängen så börjar hon igen. För varje gång lite mer klagande. Vid tre-tiden så blev det lite mat å så fick hon både näsdroppar å andas i masken. Trodde att detta skulle hjälpa men icke sa nicke. Samma visa fortsatte oavsett vad jag prövade. Hade henne på bröstet men vill inte sova, la henne i hennes säng och höll henne i handen men ville inte sova. Eller jo hon somnade men vaknade fem sekunder senare. När klockan va 6 och det va dax för Mathias att gå upp så hittade han mig med mitt täcke över huvudet, sittandes nedanför Lovisas säng. Enligt honom såg jag ut som en kamelfösare.
Han tog över och gav Lovisa lite mer mat medan jag la mig i sängen å somna på stört. Tydligen så somnade hon också för när jag vaknar vid halv tio så låg hon bredvid mig i sängen. Pigg å glad.
Själv va jag fortfarande trött och hade utan problem kunnat sova lite till men det va bara att kliva upp, som ett levande lik.
Men ett leende från skruttan, en liten brasa i kaminen, lite frukost och en dusch senare så känner jag mig som en ny människa. Lovisa ligger å sover igen å även fast jag vet att jag skulle behöva nån timmes mer sömn så kan jag inte sova. Får försöka gå å lägga mig tidigare ikväll istället. Både med tanke på nattens äventyr men tror tyvärr att det kommer bli fler såna nätter framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar