söndag 29 november 2009

Julmarknad och glöggfika

I morse så begav sig hela familjen till Hågelby park. Där skulle det finnas en julmarknad som vi tänkte skulle va lite mysig att gå på. Få lite julkänsla. Men vilken besvikelse.
Kommer dit å möter upp Pontus med familj. Dom säger att det bara finns typ tre stånd med lite saker men jag är helt säker på att dom ljuger men nä nä. Det va typ tre stånd och allt va bara skräp. Hur kan man kalla det julmarknad om man har så få stånd?
Nä det blev en riktig besvikelse. Det blev bara en fika istället.... å inte ens där hade dom varken lussebullar eller pepparkakor. Nä det blir aldrig mer en "julmarknad" på Hågelby.
Va så inställd på att då lite julkänsla, kanske t o m bli lite sugen på att julpynta men inte alls, inte för fem öre.
Fick dock lite julkänsla när vi åkte hem till familjen Lamm för lite middag å glögg. Marie hade julpyntat fint och hade dukat upp med både lussebullar och pepparkakor. Va nästan så att jag ville gå ner å hämta upp julpyntet när vi kom hem. Men är snorig i näsan å tung i huvudet så la mig på soffan istället. Får ta det där med julpynt nån annan dag.

Eftersom det inte va nån träning för min del idag så funderar jag på att övertala Mathias att vi ska hyra hem en film...typ Johan Falk nr 6 ikväll. Det är ju bara skräp på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar