onsdag 25 november 2009

Tolv ronder på Maxi

Vakna i morse och insåg att mina drömmar inte hade besannats. Varken kylskåpet eller frys va fulla med mat. Så vad fanns det mer att göra än att hoppa i kläderna, dra lite penseldrag i ansiktet och stuva in Lovisa i bilen.
Fördelen med att handla på dagen är att det absolut inte är mycke folk i butiken men trots det så känns det som om jag har gått tolv ronder när jag väl sitter i soffan igen. Har aldrig tyckt om att köra vagnen, har inte tagit körkort där ännu men idag va det absolut inte kul. Eftersom det ekade tomt i alla våra skåp så va det storhandling med stort S som skedde. Allt ifrån blöjor, dricka, välling och andra stora saker väger ju en del,plus lilla skrutt och det gör det ju inte direkt lättare att styra vagnen. Tror jag körde på tre pers, typ alla som fanns i butiken, under hela shoppingen. Självklart så skötte Lovisa sig under hela tiden, tills vi kom till kassorna. Då va hon trött och hade ingen lust att betala för sakerna. På det sista kan jag iofs ställa mig på hennes sida.
Kassörskan va underbar och hjälpte mig att lassa på de tunga sakerna på vagnen å att gulla med Lovisa. Sen kom hon på den briljanta idén att ge Lovisa en majskrok. Hon har aldrig ätit det förut men fick nu smaka en. Hon va otroligt fascinerad över denna lilla sak som smälte så fort hon sög på den. Vet inte hur bra dom egentligen är men det känns som om alla kör med dom,
t o m dom som är riktiga hälsofantaster så det har väl inte skadat Lovisa. å mig köpte det lite lugn å ro. Alltid nåt.

Lovisa ligger å slaggar för fullt och jag har lastat in alla varorna på rätt plats. Men för mig blir det ingen rast. Ikväll ska jag och Lovisa på kalas hos Linnéa som fyller år idag. Så det är dax att kamma håret och slå in presenterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar