torsdag 5 november 2009

Spruta eller inte spruta?

Har funderat rätt mycke på det här med sprutan för den s k svininfluensan. Ska man ta den eller inte? Är ju generellt rätt skeptisk till läkemedel å dylikt. Vill inte ta nåt i onödan å att ta en spruta känns inte alls lockande. Hatar ju sprutor. Men kanske är det bra att ta den här ändå. Tänk om man skulle bli sjuk, då skulle man ju ångra sig rätt mycke att man inte stod ut med en spruta för att förhindra det. Men samtidigt så känns det inte helt säkert att använda ett vaccin som inte är speciellt beprövat. Vem vet vad det finns för biverkningar som kan dyka upp längre fram.
Har kollat lite med folk runt omkring och det är verkligen spridda skurar om vilka som ska ta sprutan å vilka som inte kommer ta. Om det hade varit flertalet som tog den så hade jag nog tagit den utan att tveka så mycke men nu vet jag verkligen inte. Ena sekunden känns det som "Absolut inte" och i nästa så tänker jag att det är klart att jag ska ta den.
Just nu lutar det nog åt att både jag och Mathias kommer ta den. Kanske inte så mycke för vår egen del utan för att minimera risken att Lovisa skulle kunna bli sjuk.
Men just nu finns det inga doser kvar i Tullinge så vi kommer nog vända upp å ner på det här myntet flera gånger innan vi tar ett definitivt beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar