fredag 4 december 2009

Märkligt

Känner mig nästan helt återställd. Natten va lite tung. Lovisa har nämligen de senaste nätterna vaknat vid 2-tiden och bara gråtit. Så fort man tagit upp henne så har hon blivit lugn å nästan somnat men sen när man lagt ner henne igen så har hela kroppen blivit spänd och gråten kommit igen. Igår så gav vi henne mat men hon ville inte äta, sen fick hon lite koksalt å då blev det lite bättre. Men kunde trots det inte sova förens hon fick ligga på Mathias bröst. Själv så sov jag på soffan, ville inte ligga å andas baskilusker på henne. Inatt va det samma visa. Tänkte att jag skulle ge henne koksalt på en gång och sen hålla henne för att se om hon kunde sova. Men icke sa nicke. Så fort jag la ner henne så spändes kroppen och gråten kom igen. Efter ett tag så gjorde jag en flaska och då somnade hon till slut in i sin egen säng. Är det inte märkligt. När vi prövade med en flaska direkt så va det koksaltet hon ville ha å när vi körde koksaltet så va det flaskan hon ville ha. Hur ska man veta vad hon vill ha? Så att man slipper böka så mycke på natten. Känns också tungt att hon kommit in i en sån här period nu, när hon vaknar och vill äta på nätterna. Vill inte att hon ska få den vanan utan att hon sover som hon gjorde förut. På nätterna sover man. Tips någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar