onsdag 16 december 2009

Väldigt mycke snö

Snacka om att det har kommit mycke snö nu. Såg knappt bilen, inte den blå färgen i alla fall, bara en buckla i marken typ. Va ute å skotta i nästan 1 timme när skruttan sov. Va alldeles svettig när jag kom in igen. Men allt kan ju inte vara positivt med snö. Hellre har jag en massa snö å får skotta som en tok än att ha barskrapat på marken eller slask. Hatar slask.
Finns fasiken inte ett enda bra par skor i hela landet som funkar i slask, dag ut å dag in. Funkar en dag hit eller en dag dit.Eller gummistövlar funkar väl jämnt men då får man fotsvamp istället.Pest eller kolera typ. Med tanke på skor så skulle jag verkligen behöva ett par vinterkängor. Har bara en massa stövlar men inga varma gosiga, va ute i snön skor.
Hade ett par Timberland kängor (såna som alla hade förut) förut men slängde domnär vi flytta till Farsta. Vet inte varför, bara att jag aldrig använde dom.Tyckte dom va klumpiga och jobbiga att gå i. Men just nu känns dom som ett bra par skor att ha i denna kyla. Lätt att va efterklok. Jag får helt enkelt köpa ett par nya skor.Hi hi

Nä ska ut å hämta in ved till kvällen. Karolina kommer på middag å då ska brasan tändas. Så otroligt mysigt och skönt att tända en brasa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar