tisdag 29 december 2009

Sjukt mycke snö+sjukstuga

Innan vi fick barn så fick man ju höra att det inte va lätt att komma i tid och sånt. Men det är inte bara barn som kan göra en försenad. Det fick jag erfara igår när jag skulle åka å träffa Karro och Elin. För tio min innan jag skulle åka så börjar hela huset skaka. Nästan så att man trodde att en blixt hade slagit ner men sen såg vi hur det bara dundra ner snö ifrån taket. Helt galet.

Galet myckeVi har ingen insyn nu i alla fall

Förutom sjukt mycke snö på tomten så är det sjukstuga här hemma. Jag känner mig tjock i halsen, kliar lite å dunderhuvudvärk. Men är ändå i bra form om man kollar med Lovisa. Hon är super förkyld, snorig och nu på kvällen va hon lite varm.Tycker så synd om henne. Hon får ju så svårt att andas och då blir ju både mat å sömn lidande. Hon har vaknat tre gånger redan å nu har Mathias lagt sig med henne på bröstet i våran säng. Verkar va det enda som hjälper, att hon kommer upp lite å får känna närhet. Får hoppas att hon snart är bra igen. Men nyår får firas hemma känns det som. Men vad gör det, bara hon har det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar