onsdag 30 december 2009

Snart nytt år

Jaha, då va det snart ett nytt år...igen. Det är väl nu man ska titta tillbaka på året som gått å minnas allt det positiva å fina och samtidigt dra lärdom av det som inte
gick som man ville. För tillfället så kan jag faktiskt inte komma på nåt som har gått helt åt helsike det här året utan kan bara tänka på det positiva.
Speciellt på det absolut finaste, vackraste och mest betydelsefulla som hänt mig..... älskade Lovisa. Blir alldeles varm i kroppen när jag tänker på henne, glad när jag ser henne å alldeles lycklig när jag kramar om henne. Otroligt att en sån liten människa kan ge en så mycket glädje. Helt otroligt.
Kan verkligen förstå när folk säger att en mamma kan lyfta bort en bil för sitt barn, gå genom eld osv osv. Skulle göra det också, utan tvekan. Det är verkligen gränslös kärlek.

Och tänk vad tiden har gått fort. För exakt ett år sen så satt jag här i soffan å hade en liten(?) mage som växte. Hade inte ens känt en riktig spark ifrån magen. Visste inte ens vad det va för en liten krumelur som befann sig där inne. Å det va långt kvar tills det va dax. Men sen.... ja tiden har gått sjukt fort sen dess. Nu är hon 7 månader, kan sitta stadigt, sätta sig upp alldeles själv, har fått fyra tänder, äter mat, skrattar, jollrar, pratar, ställer sig upp med hjälp och viktigast, jag älskar henne mer än nånting annat i världen. Trots endast 7 månader tillsammans. Magiskt!

LOVE !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar