torsdag 17 september 2009

Nu går det fort

Ja nu går det fort.... i fredags så beställde vi vår efterlängtade luft-vattenvärmpump. Har ju nu en gammal pelletsbrännare som kommer ifrån tidigt 1800-tal känns det som. Ska bli så skönt att få slänga ut den å få in en fräsch å lätt hanterlig maskin istället. Jag är väl inte så där jätte insatt eller imponerad av själva pumpen, kommer väl inte som en chock för någon men nåt som jag tycker är otroligt kul med den nya maskinen är ju att jag (tvättansvarig hemma) äntligen ska få en riktig tvättstuga. Som det har varit nu så har ju bara maskinen stått där nere å sen när det ska hängas tvätt så får man se vart det finns plats för tillfället. Men det ska det bli ändring på nu. Nu ska det fixas en fin å praktisk tvättstuga som jag kommer att älska att va i.
Nu låter jag väl som om jag är hundra år men det gör ju tvätteriet mycke roligare om det är fint å lätt att tvätta. Ska även passa på å ha en massa skåp så att lakan å handdukar kan förvaras där nere. Då har man allt sånt på samma plats.

Kruxet med pumpen är att den kommer cirka 3 veckor för tidigt. Dom sa att det va 3 veckor lev tid men idag så ringde dom till Mathias och sa att dom kommer redan imorgon. Inte riktigt vad vi hade planerat. I vanliga fall när man har beställt nåt så brukar man bli glad över att den kommer tidigare men inte i det här fallet. Eftersom vi måste slipa golvet (det mesta gjort), lägga in klinkers, såga upp dörren (så att vi överhuvudtaget får in pumpen) och fixa med rören så känns det just nu lite stressigt. Även fast det kommer va lite stressigt å rörigt nu de närmaste dagarna/veckorna så får man se det positivt å det är ju att allt kommer bli klart tidigare än vad vi hade tänkt oss.
Nä nu ska jag planera lite hur jag vill ha det i mitt rum. =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar