onsdag 9 september 2009

Vilken dag

Herregud...jag är helt slut. Å klockan är bara halv nio. Inte klokt.
Fick ingen lysande start på dagen om man säger så å det känns inte som om jag har kommit in i matchen efter det.
Dagen började nämligen med att jag å skruttan låg å myste lite i sängen. Satte henne på magen för att vi skulle skratta ihop,brukar aldrig vara några problem. Men istället för ett skratt så fick jag en spya rakt över mig. Kändes så där med tanke på att den va rätt kraftig. Det va bara till å byta och tvätta av sig. Ingen större fara med tanke på att vi har både tvättmaskin å mera kläder.
Skuttan gnyr lite å är inte riktigt i sin vanliga jag. Lite mer spya å ännu ett till ombyte senare så somnar hon för sin förmiddagslur. Vaknar sen i panik. Skriker i ett och slutar inte med det, oavsett vad jag gjorde. Höll henne i handen, klappade på huvudet, gick runt med henne, låg bredvid henne i våran säng, satt i soffan, gav lite mat, sjöng för henne osv. Ja jag prövade med allt möjligt men inget hjälpte. Inte en enda sekund va hon tyst. Så otroligt frustrerande att höra hennes skrik non-stop utan att veta vad man ska göra för att hon ska bli nöjd. Å mitt i allt så går brandlarmet i källaren. Då höll jag på att bryta ihop.
Vet inte vad som hände men helt plötsligt så gav hon med sig å somnade om igen å sov en timme. Men efter nästan två timmars skrik så va jag helt slut. Som tur va så kom Mathias hem tidigt idag. (Vi skulle ju åka å shoppa. )
När skruttan vakna så va hon på strålande humör och sken upp när hon såg sin pappa. Va så skönt att hon va glad igen.
Det blir nog sängen tidigt ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar